L’ANC presenta la samarreta de la Diada 2026 amb el lema «Hi soc. Hi som. Independència»

L’Assemblea recupera el groc a la samarreta de l’11-S i demana la implicació de tots els independentistes per mantenir i culminar el camí cap a la independència. L’entitat recorda que la venda de la samarreta finança l’organització de la Diada i altres accions i campanyes per la independència i permet mantenir la seva llibertat sense lligams. “Això no és només una samarreta: és compromís, és lluita, és independència”.

L’Assemblea Nacional Catalana ha presentat aquest matí la samarreta i el lema de la mobilització de la Diada 2026 a través d’un vídeo publicat a les seves xarxes socials. Amb el lema «Hi soc. Hi som. Independència», l’entitat fa una crida al compromís i a la implicació activa.

La samarreta recupera el groc més icònic de la història recent de l’independentisme i de l’ANC. És el color que va tenyir els carrers durant la Via Catalana (2013) i la V (2014), dues de les grans fites de la mobilització popular per la independència. Amb aquest retorn als orígens, l’ANC reivindica la força col·lectiva que va situar Catalunya al centre de l’agenda política internacional i recorda que els grans avenços del moviment sempre han estat fruit de la mobilització sostinguda de la ciutadania.

La proposta visual aposta per un disseny contemporani i minimalista. A l’esquena hi destaca el lema de la Diada d’enguany: «Hi soc. Hi som. Independència». Al davant, el mateix missatge es combina amb el traç d’una estelada a l’altura del cor, convertint la samarreta en una declaració de compromís i lluita per la independència.

“Això no és només una samarreta: és compromís, és lluita, és independència”

La peça audiovisual, inspirada en el famós «Ceci n’est pas une pipe» de René Magritte, juga amb la idea que aquesta samarreta és molt més que una peça de roba: és formar part d’un moviment col·lectiu que no es resigna. L’Assemblea recorda que la venda de la samarreta permet finançar la gran mobilització de l’Onze de Setembre i altres campanyes, accions i iniciatives que l’entitat impulsa al llarg de l’any. A diferència d’altres organitzacions, l’ANC no rep cap mena de subvenció pública.

Per això, adquirir la samarreta és una forma de compromís amb una entitat que vol continuar sent lliure per treballar per la independència de Catalunya. En aquest sentit, la paraula «independència» adquireix un doble significat: l’objectiu nacional que uneix milions de catalans i la independència de l’Assemblea respecte de qualsevol poder polític o econòmic.

La samarreta està confeccionada íntegrament a Mataró, reforçant l’aposta de l’entitat per la producció local i l’arrelament al país.

Aquest Onze de Setembre, l’ANC fa una crida a tornar a omplir els carrers i canalitzar el malestar amb el govern espanyolista d’Illa i amb la situació que viu el país posant la independència al centre, l’única via per garantir un futur millor pels catalans. L’Assemblea remarca que la força col·lectiva només es pot construir si hi ha primer una responsabilitat i un compromís individual: “HI SOC. HI SOM. INDEPENDÈNCIA.”