COMUNICAT: Campanya de l’Assemblea per proveir la ciutadania de mascaretes d’ús no sanitari i recursos per a la recerca i tractament de la COVID-19 als hospitals catalans

L’entitat, juntament amb Tèxtil Rosdan, confeccionarà els materials necessaris per poder cosir mascaretes d’ús personal. L’adquisició del lot comportarà un donatiu d’un euro que anirà íntegrament destinat a la recerca i tractament de la COVID-19 als hospitals catalans.

L’Assemblea ajudarà a fer arribar 105.000 mascaretes d’ús no sanitari a la ciutadania, ja que cada vegada són més difícils de trobar. Per això, juntament amb Tèxtil Rosdan -empresa que els darrers anys ha confeccionat la samarreta de l’Onze de Setembre-, s’ha encarregat de trobar el teixit adequat (gruix de 220 g i cotó 100 %), de fer-ne un tractament hidròfug per augmentar-ne la seguretat, de tallar-lo industrialment a Tèxtil Rosdan i d’aconseguir-ne la distribució mitjançant un acord amb la cadena de supermercats del grup Bonpreu-Esclat.

L’adquisició del lot comportarà un donatiu d’un euro i contindrà dues teles i una cinta de goma. D’aquesta manera, cada persona podrà confeccionar dues mascaretes. Seran per a ús personal, i no per a ús sanitari. Els ingressos d’aquesta iniciativa aniran íntegrament destinats a la recerca i tractament de la COVID-19 als hospitals catalans.

La ciutadania les podrà adquirir als diferents establiments de la cadena de supermercats del Grup Bonpreu a partir de dimarts, 31 de març. En els lots hi haurà un seguit d’indicacions que facilitaran el màxim el procés de confecció, que s’haurà de realitzar a casa, i que podrà fer-se tant cosint a mà com amb màquina de cosir.

El tractament hidròfug del teixit desapareix després de 30 rentades. Tot i això, l’Assemblea recomana que, abans d’utilitzar la mascareta, es renti amb aigua i lleixiu a temperatura mínima de 60ºC. Aquest procés s’ha de repetir cada vegada després d’usar-la. L’entitat també recorda que cal tenir en compte que les mascaretes són un material de protecció complementari i d’ús personal, i que cal mantenir totes les altres mesures de protecció contra el virus.

Aquesta iniciativa se suma al servei gratuït d’atenció i suport psicològica per a malalts de la COVID-19 i persones del seu entorn de convivència, el qual amplia l’horari tots els dies de la setmana de 9 a 21 h i es fa extensible al personal sanitari.