COMUNICAT: En relació a l’adhesió al manifest del Sindicat de Llogaters

L’Assemblea Nacional Catalana,  va rebre la petició, del Sindicat de Llogateres, d’adhesió al seu Manifest en suport a la Proposició de Llei de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en l’arrendament d’habitatges. Una proposició de llei prèviament acordada amb el Govern i una majoria ampla parlamentària  (ERC, JxC, ECP, CUP).

En relació a aquesta adhesió, volem MANIFESTAR:

1. Com a Assemblea Nacional Catalana, som conscients i sensibles d’una problemàtica molt crua que afecta moltes famílies que viuen en l’entorn metropolità i que pateixen aquesta realitat en el moment actual
  2. Des d’aquest punt de vista,  volem estar al seu costat, i propiciar que s’afrontin solucions que permetin legislar sobre aquest tema amb la complexitat que requereix.  No hi ha solucions fàcils ni conjunturals a un problema que s’ha de resoldre amb visió d’estat.
  3. Som conscients de la diversitat del conjunt de tenidors d’habitatge de lloguer, en l’àmbit metropolità, on conviuen grans tenidors, que s’aprofiten l’escassetat d’oferta,  amb un percentatge majoritari de petits tenidors, que complementen pensions o ingressos amb el fruit de les rendes, i que sovint tenen relació personal amb els llogaters.
  4. I és des d’aquesta convicció,  que les solucions a adoptar són molt complexes i requereixen un pacte ampli, per a actuacions en un futur, que reverteixin aquesta situació per la vessant d’ampliació de l’oferta.  Difícilment una regulació del preu del lloguer i prou, resoldrà aquesta problemàtica,  sinó que al contrari pot agreujar-la, desincentivant encara més l’oferta i fent més greu  el problema,  ja sigui per retirada d’oferta del mercat, o per relaxament en el manteniment del parc d’habitatges, i accelerar, així, el seu deteriorament.
  5. Per la vesant de la demanda,  és obvi que conviuen en el mateix mercat diferents tipologies de llogaters,  amb diferent nivell adquisitiu, i això fa que donada l’escassedat de l’oferta, tensioni els preus a l’alça, i deixi fora,  o al límit de les seves possibilitats, moltes famílies. I per a aquesta vesant és difícil establir una solució.
  6. Hi ha moltes experiències fallides d’intervenció en el preu dels lloguers que han propiciat un mercat envellit,  no mantingut,  i que s’ha anat deteriorant.
Per tot això, la nostra adhesió al Manifest del Sindicat de Llogateres era en el sentit de demanar al nostre Parlament que afronti amb sentit d’estat aquesta problemàtica de la tensió dels preus a partir de l’escassedat de l’oferta. Que no es quedi en solucions a curt termini que, tot i semblar de xoc,  poden acabar complicant encara més la situació.

Descàrregues